Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Поразаўская сярэдняя школа"

Планаванне



КАЛЯНДАРНА-ТЭМАТЫЧНАЕ ПЛАНАВАННЕ
ФІЗІКА, 7 клас

2 гадзіны ў тыдзень, усяго 70 гадзін

Вучэбныя дапаможнікі:
1. Ісачанкава, Л.А. Фізіка: падручнік для 7-га кл. устаноў агул. сярэдн. адукацыі з беларус. мовай навучання / Л.А. Ісачанкава, Ю.Дз. Ляшчынскі; пад рэд. Л.А. Ісачанкавай: пер. з рус. мовы Н.Г. Ляўчук – Мінск: Народная асвета, 2017.
2. Ісачанкава, Л.А. Сшытак для лабараторных работ і эксперыментальных даследаванняў па фізіцы для 7 класа: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / Л.А. Ісачанкава, Ю.Дз. Ляшчынскі, Л.П. Ягорава. - Мінск: Аверсэв, 2017.
3. Гладкоў, Ю.І. Зборнік задач па фізіцы. 7 клас: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі - Мінск: Аверсэв, 2012, 2014, 2015, 2016.

№ урока
Дата
Тэма ўрока
Матэрыял вучэбнага дапаможніка
1.      Фізічныя метады пазнання прыроды (12 гадзін)
1

Навучанне правілам бяспечных паводзін (НПБП). Фізіка – навука аб прыродзе. Фізіка і тэхніка. Сувязь фізікі з іншымі навукамі. Фізічнае цела, фізічная з’ява, фізічная фелічыня
[1] §1, 2
2

Метады даследавання ў фізіцы
[1] §3
3

Роля вымярэнняў у фізіцы. Прамыя і ўскосныя вымярэнні фізічных велічынь. Адзінкі вымярэння фізічных велічынь. Міжнародная сістэма адзінак (СІ)
[1] §4, 5
4

Дзеянні над фізічнымі велічынямі. Рашэнне задач
[1] §6
5

Вымяральныя прыборы. Цана дзялення шкалы вымяральнага прыбора. Дакладнасць вымярэнняў
[1] §7
6

Рашэнне задач па тэме “Дзеянні над фізічнымі велічынямі. Вымяральныя прыборы. Цана дзялення шкалы вымяральнага прыбора”
[1] §7
7

НПБП. Лабараторная работа 1 “Вызначэнне цаны дзялення шкалы вымяральнага прыбора”
[2]
8

НПБП. Лабараторная работа 2 “Вымярэнне даўжыні”
[2]
9

НПБП. Лабараторная работа 3 “Вымярэнне аб’ёму”
[2]
10

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Фізічныя метады пазнання прыроды”
[1],  [3]
,11

Кантрольная работа 1 “Фізічныя метады пазнання прыроды”

12

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

2. Будова рэчыва (6 гадзін)
13

Дыскрэтная будова рэчыва. Эксперыментальныя падцверджанні дыскрэтнай будовы рэчыва. Малекулы, атамы
[1]
14

Цеплавы рух часціц рэчыва
[1]
15

Узаемадзеянне часціц рэчыва
[1]
16

Газападобны, вадкі, цвёрды станы рэчыва
[1]
17

НПБП. Цеплавое расшырэнне. Тэмпература. Тэрмометры
[1]
18

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Будова рэчыва”

3. Механічны рух і ўзаемадзеянне цел (36 гадзін)
19

Механічны рух. Адноснасць руху. Траекторыя. Шлях
[1]
20

Раўнамерны прамалінейны рух. Скорасць
[1]
21

Рашэнне задач па тэме “Раўнамерны прамалінейны рух”
[3]
22

Графікі скорасці і шляху пры раўнамерным прамалінейным руху
[1]
23

Рашэнне задач па тэме “Графікі скорасці і шляху пры раўнамерным прамалінейным руху”. Самастойная работа па тэме “Раўнамерны прамалінейны рух”
[3]
24

Нераўнамерны рух. Сярэдняя скорасць
[1]
25

НПБП. Лабараторная работа 4 “Вывучэнне нераўнамернага руху”
[2]
26

Рашэнне задач па тэме “Нераўнамерны рух. Сярэдняя скорасць
[3]
27

Узаемадзеянне цел і змена скорасці. Інерцыя Самастойная работа па тэме “Нераўнамерны рух. Сярэдняя скорасць”
[1]
28

Маса цела. Шчыльнасць рэчыва
[1]
29

НПБП. Лабараторная работа 5 “Вымярэнне шчыльнасці рэчыва”
[2]
30

Рашэнне задач па тэме “Маса цела. Шчыльнасць рэчыва
[3]
31

Сіла. Адзінкі сілы. Самастойная работа па тэме “Маса цела. Шчыльнасць рэчыва”
[1]
32

З’ява прыцягнення. Сіла цяжару
[1]
33

Рашэнне задач па тэме “Сіла цяжару”
[3]
34

Дэфармацыі. Сіла пругкасці. Рашэнне задач па тэме “Сіла пругкасці”
[1], [3]
35

Вага цела. Рашэнне задач па тэме “Вага цела”
[1], [3]
36

Вымярэнне сілы. Дынамометр
[1]
37

Складанне сіл. Раўнадзейная сіл, прыкладзеных да цела
[1]
38

Рашэнне задач па тэме “Складанне сіл. Раўнадзейная сіл, прыкладзеных да цела
[3]
39

Трэнне. Сіла трэння. Трэнне ў прыродзе і тэхніцы
[1]
40

НПБП. Лабараторная работа 6 “Вывучэнне сілы трэння”
[2]
41

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Раўнамерны і нераўнамерны рух. Сілы ў прыродзе”
[1],  [3]
42

Кантрольная работа 2 “Раўнамерны і нераўнамерны рух. Сілы ў прыродзе”

43

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

44

Ціск цвёрдых цел. Адзінкі ціску
[1]
45

Рашэнне задач па тэме “Ціск цвёрдых цел”
[3]
46

Ціск газаў
[1]
47

Гідрастатычны ціск
[1]
48

Рашэнне задач па тэме “Гідрастатычны ціск
[3]
49

Закон Паскаля. Сазлучаныя сасуды
[1]
50

Атмасферны ціск. Дослед Тарычэлі. Вымярэнне атмасфернага ціску. Барометры. Манометры.
[1]
51

НПБП. Рашэнне задач па тэме “Атмасферны ціск”
[3]
52

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Ціск”
[1],  [3]
53

Кантрольная работа 3 “Ціск”

54

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

4. Работа і магутнасць. Энергія (16 гадзін)
55

Механічная работа. Адзінкі работы
[1]
56

Рашэнне задач па тэме “Механічная работа”
[3]
57

Карысная і выкананая (поўная) работа. Каэфіцыент карыснага дзеяння (ККД)
[1]
58

Рашэнне задач па тэме “Карысная і выкананая (поўная) работа. Каэфіцыент карыснага дзеяння”
[3]
59

Магутнасць. Адзінкі магутнасці
[1]
60

Рашэнне задач па тэме “Магутнасць”
[3]
61

Кінетычная энергія
[1]
62

Рашэнне задач па тэме “Кінетычная энергія”
[3]
63

Патэнцыяльная энергія
[1]
64

Рашэнне задач па тэме “Патэнцыяльная энергія”
[3]
65

Закон захавання механічнай энергіі
[1]
66

Рашэнне задач па тэме “Закон захавання механічнай энергіі”
[3]
67

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Работа і магутнасць. Энергія”
[1], [3]
68

Кантрольная работа 4 “Работа і магутнасць. Энергія”

69

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

70

Падагульняючы занятак





КАЛЯНДАРНА-ТЭМАТЫЧНАЕ ПЛАНАВАННЕ
ФІЗІКА, 8 клас

2 гадзіны ў тыдзень, усяго 70 гадзін

Вучэбныя дапаможнікі:
1. Ісачанкава, Л.А. Фізіка: падручнік для 8-га кл. устаноў агул. сярэдн. адукацыі з беларус. мовай навучання / Л.А. Ісачанкава, Ю.Дз. Ляшчынскі; пад рэд. Л.А. Ісачанкавай: пер. з рус. мовы Н.Г. Ляўчук – 2-е выд, перагледж. – Мінск: Народная асвета, 2015.
2. Ісачанкава, Л.А. Сшытак для лабараторных работ і эксперыментальных даследаванняў па фізіцы для 8 класа: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / Л.А. Ісачанкава, Ю.Дз. Ляшчынскі, Л.П. Ягорава. - Мінск: Аверсэв, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.
3. Ісачанкава, Л.А. Зборнік задач па фізіцы. 8 клас: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / Л.А. Ісачанкава, І.Э. Слесар. - Мінск: Аверсэв, 2011, 2012, 2014, 2015, 2016.

№ урока
Дата
Тэма ўрока
Матэрыял вучэбнага дапаможніка
1.      Цеплавыя з’явы (19 гадзін)
1

Навучанне правілам бяспечных паводзін (НПБП). Цеплавы рух часціц рэчыва. Унутраная энергія
[1] §1, 2
2

Спосабы змянення унутранай энергіі
[1] §3
3

Цеплаправоднасць
[1] §4
4

Канвекцыя
[1] §5
5

Выпраменьванне. Самастойная работа па тэме “Унутраная энергія. Цеплаправоднасць. Канвекцыя”
[1] §6
6

Разлік колькасці цеплыні пры награванні і ахаладжэнні. Удзельная цеплаёмістасць рэчыва
[1] §7
7

НПБП. Лабараторная работа 1 “Параўнанне колькасці цеплыні пры цеплаабмене”
[2]
8

Рашэнне задач па тэме “Разлік колькасці цеплыні пры награванні і ахаладжэнні”
[3]
9

НПБП. Лабараторная работа 2 “Вымярэнне ўдзельнай цеплаёмістасці рэчыва”
[2]
10

Гарэнне. Удзельная цеплыня згарання паліва. Эканомія цеплавой энергіі ў быце
[1] §8
11

Рашэнне задач па тэме “Гарэнне. Удзельная цеплыня згарання паліва”
[3]
12

Плаўленне і крышталізацыя. Удзельная цеплыня плаўлення (крышталізацыі)
[1] §9, 10
13

Рашэнне задач па тэме “Плаўленне і крышталізацыя”
[3]
14

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Разлік колькасці цеплыні пры награванні і ахаладжэнні. Гарэнне. Плаўленне”
[1], [3]
15

Кантрольная работа 1 “Разлік колькасці цеплыні пры награванні і ахаладжэнні. Гарэнне. Плаўленне”

16

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

17

НПБП. Выпарэнне і кандэнсацыя. Фактары, якія ўплываюць на скорасць выпарэння
[1] §11
18

Кіпенне вадкасцей. Удзельная цеплыня параўтварэння (кандэнсацыі)
[1] §12
19

Рашэнне задач па тэме “Кіпенне вадкасцей. Удзельная цеплыня параўтварэння (кандэнсацыі)”
[3]
2. Электрамагнітныя з’явы (36 гадзін)
20

Электрызацыя цел. Узаемадзеянне электрычных зарадаў
[1] §13
21

Праваднікі і дыэлектрыкі
[1] §14
22

Электрызацыя праз уплыў
[1] §15
23

Электрычны зарад. Элементарны зарад
[1] §16
24

Будова атама. Іоны
[1] §17
25

Электрычнае поле. Напружанне. Самастойная работа па тэме “Электрызвцыя цел. Электрычны зарад. Будова атама”
[1] §18
26

Адзінка напружання. Разлік работы ў электрычным полі
[1] §19
27

Рашэнне задач па тэме “Напружанне. Работа сіл электрычнага поля па перамяшчэнню зарада”
[3]
28

Электрычны ток. Крыніцы току
[1] §20, 21
29

НПБП. Сіла і напрамак электрычнага току
[1] §22
30

Рашэнне задач па тэме “Сіла электрычнага току”
[3]
31

Электрычны ланцуг. Вымярэнне сілы току і напружання. Самастойная работа па тэме “Напружанне. Сіла электрычнага току”
[1] §23
32

НПБП. Лабараторная работа 3 “Зборка электрычнага ланцуга і вымярэнне сілы току ў ім”
[2]
33

Сувязь сілы току і напружання. Закон Ома для ўчастка ланцуга
[1] §24
34

Адзінка супраціўлення. Разлік супраціўлення
[1] §25
35

НПБП. Лабараторная работа 4 “Вымярэнне напружання і супраціўлення правадніка”
[2]
36

Рашэнне задач па тэме “Закон Ома для ўчастка электрычнага ланцуга. Электрычнае супраціўленне”
[3]
37

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Электрычнае супраціўленне. Закон Ома”
[1], [3]
38

Кантрольная работа 2 “Электрычнае супраціўленне. Закон Ома”

39

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

40

Паслядоўнае злучэнне праваднікоў. Рэастат
[1] §26
41

НПБП. Лабараторная работа 5 “Вывучэнне паслядоўнага злучэння праваднікоў”
[2]
42

Рашэнне задач па тэме “Паслядоўнае злучэнне праваднікоў”
[3]
43

Паралельнае злучэнне праваднікоў
[1] §27
44

НПБП. Лабараторная работа 6 “Вывучэнне паралельнага злучэння праваднікоў”
[2]
45

Рашэнне задач па тэме “Паралельнае злучэнне праваднікоў”
[3]
46

Рашэнне задач па тэме “Паслядоўнае і паралельнае злучэнне праваднікоў”
[3]
47

Работа і магутнасць току. Закон Джоўля-Ленца
[1] §28
48

Рашэнне задач па тэме “Работа і магутнасць току. Закон Джоўля-Ленца”
[3]
49

Выкарыстанне і эканомія электраэнергіі. Бяспека пры рабоце з электрычнымі ланцугамі. Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Электрычныя з’явы”
[1] §29, 30, [3]
50

Кантрольная работа 2 “Электрычныя з’явы”

51

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

52

НПБП. Пастаянныя магніты. Узаемадзеянне магнітаў. Магнітнае поле. Магнітнае поле Зямлі
[1] §31, 32
53

Магнітнае поле прамога правадніка і шпулі з токам. Электрамагніт
[1] §33, 34
54

Рашэнне задач па тэме “Узаемадзеянне магнітаў. Магнітнае поле”
[3]
55

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Электрамагнітныя з’явы”. Самастойная работа па тэме “Электрамагнітныя з’явы”
[1], [3]
2. Светлавыя з’явы (15 гадзін)
56

Крыніцы святла. Скорасць святла. Прамалінейнасць распаўсюджвання святла
[1] §35, 36
57

Адбіццё святла
[1] §37
58

Люстры. Пабудова відарысу прадмета ў плоскім люстры
[1] §38
59

Рашэнне задач па тэме “Прамалінейнасць распаўсюджвання святла. Адбіццё святла”
[3]
60

Праламленне святла. Самастойная работа па тэме “Прамалінейнасць распаўсюджвання святла. Адбіццё святла”
[1] §39
61

Лінзы. Фокусная адлегласць і аптычная сіла тонкай лінзы
[1] §40
62

Пабудова відарысаў у тонкіх лінзах
[1] §41
63

Рашэнне задач па тэме “Лінзы. Пабудова відарысаў у тонкіх лінзах”
[3]
64

НПБП. Лабараторная работа 7 “Вымярэнне фокуснай адлегласці і аптычнай сілы збіраючай лінзы”
[2]
65

Рашэнне задач па тэме “Праламленне святла. Лінзы”
[3]
66

Вока як аптычная сістэма. Блізарукасць, дальназоркасць. Карэкцыя зроку
[1] §42, 43
67

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Светлавыя з’явы”
[1], [3]
68

Кантрольная работа 3 “Светлавыя з’явы”

69

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

70

Падагульняючы занятак



КАЛЯНДАРНА-ТЭМАТЫЧНАЕ ПЛАНАВАННЕ
ФІЗІКА, 9 клас

2 гадзіны ў тыдзень, усяго 70 гадзін

Вучэбныя дапаможнікі:
1. Ісачанкава, Л.А. Фізіка: падручнік для 9-га кл. устаноў агул. сярэдн. адукацыі з беларус. мовай навучання / Л.А. Ісачанкава, Г.У. Пальчык, А.А. Сакольскі; пад рэд. А.А. Сакольскага; пер. з рус. мовы Н.Г. Ляўчук – 2-е выд, перапрац. – Мінск: Народная асвета, 2015.
2. Ісачанкава, Л.А. Сшытак для лабараторных работ і эксперыментальных даследаванняў па фізіцы для 9 класа: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / Л.А. Ісачанкава, І.І. Жалнярэвіч, І.М. Мядзведзь. - Мінск: Аверсэв, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017.
3. Ісачанкава, Л.А. Зборнік задач па фізіцы. 9 клас: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / Л.А. Ісачанкава, Г.У. Пальчык, В.В. Дарафейчык. - Мінск: Аверсэв, 2011, 2012, 2014, 2015, 2016.

№ урока
Дата
Тэма ўрока
Матэрыял вучэбнага дапаможніка
1.      Асновы кінематыкі (27 гадзін)
1

Навучанне правілам бяспечных паводзін (НПБП). Матэрыя. Прастора і час. Механічны рух. Задача кінематыкі. Віды механічнага руху
[1] §1, 2
2

Адноснасць руху. Сістэма адліку
[1] §3
3

Скалярныя і вектарныя велічыні. Дзеянні над вектарамі
[1] §4
4

Праекцыя вектара на вось
[1] §5
5

Рашэнне задач па тэме “Дзеянні над вектарамі. Праекцыя вектара на вось”
[3]
6

Шлях і перамяшчэнне. Раўнамерны прамалінейны рух. Скорасць. Графічнае прадстаўленне раўнамернага прамалінейнага руху
[1] §6, 7, 8
7

Рашэнне задач па тэме “Раўнамерны прамалінейны рух”
[3]
8

Нераўнамерны рух. Імгненная скорасць. Сярэдняя скорасць
[1] §9
9

Складанне скарасцей. Самастойная работа па тэме “Раўнамерны рух”
[1] §10
10

Рашэнне задач па тэме “Нераўнамерны рух. Складанне скарасцей”
[3]
11

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Раўнамерны і нераўнамерны рух. Складанне скарасцей”
[1], [3]
12

Кантрольная работа 1 “Раўнамерны і нераўнамерны рух. Складанне скарасцей”

13

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

14

Паскарэнне. Скорасць пры прамалінейным руху з пастаянным паскарэннем
[1] §11, 12
15

НПБП. Лабараторная работа 1 “Вызначэнне абсалютнай і адноснай хібнасцей прамых вымярэнняў”
[2]
16

Рашэнне задач па тэме “Паскарэнне. Скорасць пры прамалінейным руху з пастаянным паскарэннем”
[3]
17

Перамяшчэнне, каардыната і шлях пры роўнапераменным руху
[1] §13
18

НПБП. Лабараторная работа 2 “Вымярэнне паскарэння пры роўнапаскораным руху цела”
[2]
19

НПБП. Рашэнне задач па тэме “Шлях, перамяшчэнне і каардыната цела пры прамалінейным руху з пастаянным паскарэннем”
[3]
20

Крывалінейны рух. Лінейная і вуглавая скорасці. Самастойная работа па тэме “Роўнапаскораны рух”
[1] §14
21

Паскарэнне пры руху па акружнасці
[1] §15
22

НПБП. Лабараторная работа 3 “Вывучэнне руху цела па акружнасці”
[2]
23

Рашэнне задач па тэме “Рух цела па акружнасці”
[3]
24

Рашэнне задач па тэме “Крывалінейны рух”
[3]
25

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Рух з паскарэннем”
[1], [3]
26

Кантрольная работа 2 “Рух з паскарэннем”

27

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

2. Асновы дынамікі (26 гадзін)
28

Асноўная задача дынамікі. Узаемадзеянне цел. Сіла
[1] §16
29

НПБП. Умовы раўнавагі. Момант сілы. Складанне і раскладанне сіл
[1] §17
30

Рашэнне задач па тэме “Сіла. Умовы раўнавагі. Момант сілы. Складанне і раскладанне сіл”
[3]
31

Рух па інерцыі. Першы закон Ньютана. Інерцыяльныя сістэмы адліку
[1] §18
32

Маса
[1] §19
33

Другі закон Ньютана – асноўны закон дынамікі
[1] §20
34

Рашэнне задач па тэме “Першы і другі законы Ньютана”. Самастойная работа па тэме “Сіла. Умовы раўнавагі”
[3]
35

Рашэнне задач па тэме “Другі закон Ньютана”
[3]
36

Трэці закон Ньютана. Прынцып адноснасці Галілея
[1] §21
37

Рашэнне задач па тэме “Законы Ньютана”
[3]
38

Дэфармацыя цел. Сіла пругкасці. Закон Гука
[1] §22
39

НПБП. Лабараторная работа 4 “Праверка закону Гука”
[2]
40

Рашэнне задач па тэме “Закон Гука”
[3]
41

Сілы трэння. Сілы супраціўлення асяроддзя
[1] §23
42

НПБП. Лабараторная работа 5 “Вымярэнне каэфіцыента трэння слізгання”
[2]
43

Рашэнне задач па тэме “Сілы трэння. Сілы супраціўлення асяроддзя”. Самастойная работа па тэме “Законы Ньютана”
[3]
44

Рух цела пад дзеяннем сілы цяжару
[1] §24
45

Рашэнне задач па тэме “Рух цела пад дзеяннем сілы цяжару”
[3]
46

НПБП. Лабараторная работа 6 “Вывучэнне руху цела, кінутага гарызантальна”
[2]
47

Закон сусветнага прыцягнення
[1] §26
48

Рашэнне задач па тэме “Закон сусветнага прыцягнення”
[3]
49

Вага. Бязважкасць і перагрузкі
[1] §27
50

Рашэнне задач па тэме “Вага. Бязважкасць і перагрузкі”
[3]
51

НПБП. Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Асновы дынамікі”
[1], [3]
52

Кантрольная работа 3 “Асновы дынамікі”

53

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

3. Законы захавання ў механіцы (16 гадзін)
54

Імпульс цела. Імпульс сістэмы цел
[1] §28
55

Закон захавання імпульсу. Рэактыўны рух
[1] §29
56

НПБП. Лабараторная работа 7 “Праверка закону захавання імпульсу”
[2]
57

Рашэнне задач па тэме “Імпульс цела. Імпульс сістэмы цел. Закон захавання імпульсу”
[3]
58

Работа сілы. Магутнасць
[1] §30
59

Рашэнне задач па тэме “Работа сілы. Магутнасць”
[3]
60

Патэнцыяльная энергія. Самастойная работа па тэме “Закон захавання імпульсу. Работа сілы. Магутнасць”
[1] §31
61

Кінетычная энергія. Поўная энергія сістэмы цел
[1] §32
62

Рашэнне задач па тэме “Патэнцыяльная энергія. Кінетычная энергія”
[3]
63

Закон захавання энергіі
[1] §33
64

Рашэнне задач па тэме “Закон захавання энергіі”
[3]
65

НПБП. Лабараторная работа 8 “Праверка закону захавання механічнай энергіі”
[2]
66

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Законы захавання ў механіцы”
[1],  [3]
67

Кантрольная работа 4 “Законы захавання ў механіцы”

68

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

69

Падагульняючы занятак



Рэзерв часу – 1 г.




КАЛЯНДАРНА-ТЭМАТЫЧНАЕ ПЛАНАВАННЕ
ФІЗІКА, 10 клас
(базавы ўзровень)

2 гадзіны ў тыдзень, усяго 70 гадзін

Вучэбныя дапаможнікі:
1. Грамыка, А.У. Фізіка: вучэб. дапам. для 10-га кл. устаноў агул. сярэдн. адукацыі з беларус. мовай навучання / А.У. Грамыка (і інш.); пер. з рус. мовы М.А. Гальпяровіча, Т.У. Данілавай, Г.І. Кашэўнікавай. – Мінск: Адукацыя і выхаванне, 2013.
2. Грамыка, А.У. Сшытак для лабараторных работ па фізіцы для 10 класа: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / А.У. Грамыка і інш.. Мінск: Аверсэв, 2015, 2016, 2017.
3. Жылко, В.У. Зборнік задач па фізіцы. 10-11 класы: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / В.У. Жылко, Л.Р. Марковіч. Мінск: Аверсэв, 2012, 2014, 2015, 2016.

№ урока
Дата
Тэма ўрока
Матэрыял вучэбнага дапаможніка
МАЛЕКУЛЯРНАЯ ФІЗІКА
1.      Асновы малекулярна-кінетычнай тэорыі (19 гадзін)
1

Навучанне правілам бяспечных паводзін (НПБП). Асноўныя палажэнні малекулярна-кінетычнай тэорыі (МКТ) і іх доследнае абгрунтаванне
[1] §1, с. 6-11
2

Маса і памеры малекул. Колькасць рэчыва. Рашэнне задач па тэме “Асноўныя палажэнні МКТ. Маса і памеры малекул. Колькасць рэчыва”
[1] §2
3

Макра- і мікрапараметры. Ідэальны газ. Асноўнае ўраўненне малекулярна-кінетычнай тэорыі ідэальнага газу
[1] §3, с. 18-20, 22
4

Рашэнне задач па тэме “Асноўнае ўраўненне малекулярна-кінетычнай тэорыі ідэальнага газу”. Самастойная работа па тэме “Асноўнае ўраўненне малекулярна-кінетычнай тэорыі ідэальнага газу”
[3]
5

Цеплавая раўнавага. Абсалютная тэмпература. Тэмпература – мера сярэдняй кінетычнай энергіі цеплавога руху часціц рэчыва. Ціск сумесі газаў
[1] §4
6

Ураўненне стану ідэальнага газу
[1] §5, с. 33-35
7

Рашэнне задач па тэме “Ураўненне стану ідэальнага газу”
[3]
8

Ізатэрмічны, ізабарны і ізахорны працэсы змянення стану ідэальнага газу
[1] §5, с. 35-39
9

Рашэнне задач па тэме “Ізатэрмічны, ізабарны і ізахорны працэсы змянення стану ідэальнага газу”
[3]
10

НПБП. Лабараторная работа 1 “Вывучэнне ізатэрмічнага працэсу”
[2]
11

НПБП. Лабараторная работа 2 “Вывучэнне ізабарнага працэсу”
[2]
12

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Асновы малекулярна-кінетычнай тэорыі. Ідэальны газ”
[1], [3]
13

Кантрольная работа 1 “Асновы малекулярна-кінетычнай тэорыі. Ідэальны газ”

14

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

15

Будова і ўласцівасці цвёрдых цел
[1] §6
16

Будова і ўласцівасці вадкасцей
[1] §7, с. 47-49, 51-54
17

НПБП. Выпарэнне і кандэнсацыя. Насычаная пара. Вільготнасць паветра
[1] §8
18

НПБП. Лабараторная работа 3 “Вымярэнне адноснай і абсалютнай вільготнасці паветра”
[2]
19

Рашэнне задач па тэме “Вільготнасць паветра”
[3]
2.      Асновы тэрмадынамікі (11 гадзін)
20

Тэрмадынамічная сістэма. Унутраная энергія. Унутраная энергія ідэальнага аднаатамнага газу
[1] §9
21

Работа ў тэрмадынаміцы. Колькасць цеплаты
[1] §10
22

Рашэнне задач па тэме “Работа ў тэрмадынаміцы. Колькасць цеплаты”
[3]
23

Першы закон тэрмадынамікі. Прымяненне першага закону тэрмадынамікі да ізапрацэсаў змянення стану ідэальнага газу
[1] §11, с. 78-81
24

Рашэнне задач па тэме “Прымяненне першага закону тэрмадынамікі да ізапрацэсаў змянення стану ідэальнага газу”. Самастойная работа па тэме “Першы закон тэрмадынамікі”
[3]
25

Неабарачальнасць тэрмадынамічных працэсаў у прыродзе. Цеплавыя рухавікі. Прынцып дзеяння цеплавых рухавікоў. Каэфіцыент карыснага дзеяння (ККДз) цеплавых рухавікоў
[1] §12, с. 88-93, 95
26

Рашэнне задач па тэме “Каэфіцыент карыснага дзеяння цеплавых рухавікоў”
[3]
27

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Асновы тэрмадынамікі”
[1], [3]
28

Кантрольная работа 2 “Асновы тэрмадынамікі”

29

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

30

НПБП. Экалагічныя праблемы выкарыстання цеплавых рухавікоў
[1] §12, с. 93, 94
ЭЛЕКТРАДЫНАМІКА
3. Электрастатыка (15 гадзін)
31

Электрычны зарад. Закон захавання электрычнага зараду
[1] §13
32

Узаемадзеянне пунктавых зарадаў. Закон Кулона
[1] §14
33

Рашэнне задач па тэме “Закон захавання электрычнага зараду. Закон Кулона”

34

Электрастатычнае поле. Напружанасць электрастатычнага поля. Напружанасць поля, створанага пунктавым зарадам. Лініі напружанасці электрастатычнага поля. Прынцып суперпазіцыі электрастатычных палёў
[1] §15
35

Рашэнне задач па тэме “Напружанасць электрастатычнага поля”
[3]
36

Работа сіл электрастатычнага поля. Патэнцыял электрастатычнага поля. Патэнцыял электрастатычнага поля пунктавага зараду. Патэнцыял электрастатычнага поля сістэмы пунктавых зарадаў. Самастойная работа па тэме "Закон Кулона. Напружанасць электрастатычнага поля"
[1] §16
37

Рознасць патэнцыялаў электрастатычнага поля. Напружанне. Сувязь паміж рознасцю патэнцыялаў і напружанасцю аднароднага электрастатвчнага поля
[1] §17
38

Рашэнне задач па тэме “Работа сіл электрастатычнага поля. Патэнцыял. Напружанне. Прынцып суперпазіцыі электрастатычных палёў”
[3]
39

Электраёмістасць. Кандэнсатары. Электраёмістасць плоскага кандэнсатара. Самастойная работа па тэме “Работа сіл электрастатычнага голя. Патэнцыял. Рознасць патэнцыялаў”
[1] §20
40

Рашэнне задач па тэме “Электраёмістасць.  Электраёмістасць плоскага кандэнсатара”
[3]
41

Энергія электрастатычнага поля кандэнсатара
[1] §21
42

Рашэнне задач па тэме “Энергія электрастатычнага поля кандэнсатара”
[3]
43

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Электрастатыка”
[1], [3]
44

Кантрольная работа 3 “Электрастатыка”

45

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў


4. Пастаянны электрычны ток (6 гадзін)
46

Паўтарэнне: законы пастаяннага току

47

Умовы існавання пастаяннага электрычнага току. Пабочныя сілы. Электрарухаючая сіла (ЭРС) крыніцы току
[1] §22
48

Закон Ома для поўнага электрычнага ланцуга. Каэфіцыент карыснага дзеяння крыніцы току
[1] §23
49

Рашэнне задач па тэме “Закон Ома для поўнага электрычнага ланцуга. Каэфіцыент карыснага дзеяння крыніцы току”
[3]
50

НПБП. Лабараторная работа 4 “Вымярэнне ЭРС і ўнутранага супраціўлення крыніцы току”
[2]
51

Рашэнне задач па тэме “Пастаянны электрычны ток”. Самастойная работа па тэме “Пастаянны электрычны ток”
[3]
5. Магнітнае поле. Электрамагнітная індукцыя (14 гадзін)
52

НПБП. Уздзеянне магнітнага поля на праваднік з токам. Узаемадзеянне праваднікоў з токам
[1] §29
53

Індукцыя магнітнага поля. Лініі індукцыі магнітнага поля
[1] §30
54

Закон Ампера. Прынцып суперпазіцыі магнітных палёў
[1] §31, с. 215-219
55

Рашэнне задач па тэме “Індукцыя магнітнага поля. Закон Ампера”
[3]
56

Сіла Лорэнца. Рух зараджаных часціц ў магнітным полі
[1] §32
57

Рашэнне задач па тэме “Сіла Лорэнца”
[3]
58

Магнітны паток. З’ява электрамагнітнай індукцыі. Правіла Ленца. Самастойная работа па тэме “Індукцыя магнітнага поля. Сіла Ампера. Сіла Лорэнца”
[1] §33
59

Закон электрамагнітнай індукцыі
[1] §34, с. 237, 238
60

Рашэнне задач па тэме “Закон электрамагнітнай індукцыі”
[3]
61

З’ява самаіндукцыі. Індуктыўнасць. Энергія магнітнага поля шпулі з токам
[1] §35
62

Рашэнне задач па тэме “З’ява самаіндукцыі. Індуктыўнасць. Энергія магнітнага поля шпулі з токам”
[3]
63

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Магнітнае поле. Электрамагнітная індукцыя”
[1], [3]
64

Кантрольная работа 3 “Магнітнае поле. Электрамагнітная індукцыя”

65

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

6. Электрычны ток у розных асяроддзях (5 гадзін)
66

Электрычны ток у металах. Звышправоднасць. Электрычны ток у электралітах
[1] §24, 25, с. 176-178, 181, 182
67

Электрычны ток у газах. Плазма
[1] §26
68

Электрычны ток у паўправадніках. Уласная і прымесная праводнасць паўправаднікоў
[1] §27, 28
69

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Электрычны ток у розных асяроддзях”
[1]
70

Падагульняючы занятак





КАЛЯНДАРНА-ТЭМАТЫЧНАЕ ПЛАНАВАННЕ
ФІЗІКА, 11 клас
(базавы ўзровень)

2 гадзіны ў тыдзень, усяго 70 гадзін

Вучэбныя дапаможнікі:
1. Жылко, В.У. Фізіка: вучэб. дапам. для 11-га кл. устаноў агул. сярэдн. адукацыі з беларус. мовай навучання / В.У. Жылко, Л.Р. Марковіч; пер. з рус. мовы Н.Г. Ляўчук. – 2-е выд., перагл. і дапр. – Мінск: Народная асвета, 2014.
2. Жылко, В.У. Сшытак для лабараторных работ па фізіцы для 11 класа: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / В.У. Жылко, Л.Р. Марковіч, Л.П. Ягорава. Мінск: Аверсэв, 2016, 2017.
3. Жылко, В.У. Зборнік задач па фізіцы. 10-11 класы: дапам. для вучняў устаноў агул. сярэдн. адукацыі / В.У. Жылко, Л.Р. Марковіч. Мінск: Аверсэв, 2012, 2014, 2015, 2016.

№ урока
Дата
Тэма ўрока
Матэрыял вучэбнага дапаможніка
1.      Механічныя ваганні і хывалі (14 гадзін)
1

Навучанне правілам бяспечных паводзін (НПБП). Вагальны рух. Гарманічныя ваганні. Ураўненне гарманічных ваганняў
[1] §1
2

Рашэнне задач па тэме “Гарманічныя ваганні”
[3]
3

Спружынны і матэматычны маятнікі
[1] §2
4

НПБП. Лабараторная работа №1 “Вывучэнне ваганняў матэматычнага маятніка”
[2]
5

Рашэнне задач па тэме “Матэматычны маятнік”
[2]
6

НПБП. Лабараторная работа № 2 “Вымярэнне паскарэння свабоднага падзення з дапамогай матэматычнага маятніка”
[3]
7

Рашэнне задач на тэму “Спружынны і матэматычны маятнікі”

8

НПБП. Лабараторная работа № 3 “Вымярэнне жорсткасці спружыны на аснове заканамернасці вагання спружыннага маятніка”

9

Пераўтварэнні энергіі пры гарманічных ваганнях. Самастойная работа па тэме “Гарманічныя ваганні”
[1] §3
10

Рашэнне задач па тэме “Пераўтварэнні энергіі пры гарманічных ваганнях”
[3]
11

Свабодныя і вымушаныя ваганні. Рэзананс
[1] §4
12

Распаўсюджванне ваганняў у пругкім асяроддзі. Хвалі. Частата, даўжыня, скорасць распаўсюджвання хвалі і сувязь паміж імі
[1] §5
13

Гук . Рашэнне задач па тэме “Механічныя ваганні і хвалі”
[1] §6
14

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Механічныя ваганні і хвалі”
[1], [3]
15

Кантрольная работа 1 “Механічныя ваганні і хвалі”

2. Электрамагнітныя ваганні і хывалі (12 гадзін)
16

Аналіз кантрольнай работы. Вагальны контур. Свабодныя электрамагнітныя ваганні ў контуры. Формула Томсана. Пераўтварэнні энергіі ў вагальным контуры.
[1] §7
17

Рашэнне задач па тэме “Свабодныя электрамагнітныя ваганні ў контуры. Формула Томсана”
[3]
18

НПБП. Рашэнне задач па тэме “Пераўтварэнні энергіі ў вагальным контуры”
[3]
19

Пераменны электрычны ток
[1] §8
20

Пераўтварэнні пераменнага току
[1] §9
21

Рашэнне задач па тэме “Пераменны электрычны ток. Пераўтварэнні пераменнага току”
[3]
22

Вытворчасць, перадача і спажыванне электрычнай энергіі. Экалагічныя праблемы вытворчасці і перадачы электрычнай энергіі
[1] §10
23

Электрамагнітныя хвалі і іх уласцівасці. Шкала электрамагнітных хваль
[1] §11
24

Дзеянне электрамагнітнага выпраменьвання на жывыя арганізмы

25

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Электрамагнітныя ваганні і хвалі”
[1], [3]
26

Кантрольная работа 2 “Электрамагнітныя ваганні і хвалі”

27

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

3. Оптыка (19 гадзін)
28

Электрамагнітная прырода святла. Інтэрферэнцыя святла
[1] §12, 13
29

Рашэнне задач па тэме “Інтэрферэнцыя святла”
[3]
30

НПБП. Прынцып Гюйгенса-Фрэнеля. Дыфракцыя святла. Дыфракцыйная рашотка
[1] §14
31

НПБП. Лабараторная работа 4 “Вымярэнне даўжыні светлавой хвалі з дапамогай дыфракцыйнай рашоткі”
[2]
32

Рашэнне задач па тэме “Дыфракцыйная рашотка”
[3]
33

Рашэнне задач па тэме “Інтэрферэнцыя і дыфракцыя святла”. Самастойная работа  па тэме “Інтэрферэнцыя і дыфракцыя святла”
[3]
34

Адбіццё святла. Люстры

35

Рашэнне задач па тэме “Адбіццё святла. Люстры”
[3]
36

Закон праламлення святла. Паказчык праламлення. Поўнае адбіццё
[1] §15
37

Рашэнне задач па тэме “Праламленне святла”
[3]
38

НПБП. Лабараторная работа 5 “Вымярэнне паказчыка праламлення шкла”
[2]
39

Формула тонкай лінзы
[1] §17
40

НПБП. Лабараторная работа 6 “Вывучэнне тонкай збіральнай лінзы”
[2]
41

Рашэнне задач па тэме “Формула тонкай лінзы”
[3]
42

Рашэнне задач па тэме “Аптычная сіла лінзы”. Самастойная работа па тэме “Законы адбіцця і праламлення святла. Формула тонкай лінзы”
[3]
43

Аптычныя прылады
[1] §18, 19
44

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Оптыка”
[1], [3]
45

Кантрольная работа 3 “Оптыка”

46

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў

4. Асновы спецыяльнай тэорыі адноснасці (3 гадзіны)
47

Прынцып адноснасці Галілея і электрамагнітныя з’явы
[1] §21
48

Пастулаты Эйнштэйна
[1] §22
49

Закон узаемасувязі масы і энергіі. Рашэнне якасных і разліковых задач на прымяненне закона узаемасувязі масы і энергіі
[1] §25
КВАНТАВАЯ ФІЗІКА
5. Фатоны. Дзеянні святла (5 гадзін)
50

Фотаэфект. Эксперыментальныя законы знешняга фотаэфекту. Квантавая гіпотэза Планка
[1] §26
51

Фатон. Ураўненне Эйнштэйна для фотаэфекту
[1] §27
52

НПБП. Рашэнне задач па тэме “Фотаэфект”
[3]
53

Рашэнне задач па тэме “Фотаэфект”. Самастойная работа па тэме “Фотаэфект”
[3]
54

Ціск святла. Карпускулярна-хвалевы дуалізм
[1] §28
6. Фізіка атама (4 гадзіны)
55

З’явы, якія падцвярджаюць складаную будову атама. Ядзерная мадэль атама. Квантавыя пастулаты Бора
[1] §29, 30
56

Выпраменьванне і паглынанне святла атамамі і малекуламі. Спектры выпраменьвання і паглынання
[1] §32
57

Рашэнне задач па тэме “Фізіка атама”
[3]
58

Самастойная работа па тэме “Фізіка атама”

7. Фізіка ядра (11 гадзін)
59

Пратонна-нейтронная мадэль будовы ядра атама. Энергія сувязі атамнага ядра
[1] §35
60

Рашэнне задач па тэме “Энергія сувязі атамнага ядра”
[3]
61

Ядзерныя рэакцыі. Законы захавання ў ядзерных рэакцыях
[1] §36
62

Радыёактыўнасць. Закон радыёактыўнага распаду
[1] §37, 38
63

Альфа-, бэта-радыёактыўнасць, гама-выпраменьванне. Дзеянне іанізуючых выпраменьванняў на жывыя арганізмы
[1] §37
64

Рашэнне задач па тэме “Ядзерныя рэакцыі. Радёактыўнасць. Закон радыёактыўнага распаду”
[3]
65

Дзяленне цяжкіх ядзер. Ланцуговыя ядзерныя рэакцыі
[1] §39
66

Ядзерны рэактар. Рэакцыі ядзернага сінтэзу
[1] §40, 41
67

Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Квантавая фізіка”
[1],  [3]
68

Кантрольная работа 4 “Квантавая фізіка”

8. Адзіная фізічная карціна свету (2 гадзіны)
69

Аналіз кантрольнай работы. Карэкцыя ведаў Сучасная фізічная і прыродазнаўча-навуковая карціна свету
[1] §45
70

Падагульняючы занятак